Ancheta continuă la Muzeul Peleș. Biletele colectate de la grupuri mari de turiști erau păstrate și revândute altor grupuri

Data:

La Muzeul Național Peleș din Sinaia, Ministerul Culturii a demarat o anchetă în urma unor suspiciuni de corupție și practici ilicite legate de vânzarea biletelor.

Verificările, efectuate de trei reprezentanți ai Ministerului Culturii, au avut loc pe 11 și 12 noiembrie 2024 și au inclus analiza actelor contabile din 2019 până în prezent, examinarea camerelor de supraveghere și verificarea POS-urilor. Au fost audiați angajați de la casierie și recepție, precum și șefi de compartimente. Pentru a elimina suspiciunile, se plănuiește instalarea unui sistem electronic de acces cu turnicheți și ticketing, similar marilor muzee din Europa.

Dezvăluirile inițiale au fost făcute de turiști și au scos la iveală trei metode principale de fraudare:

  1. Revânzarea biletelor: Biletele destinate studenților erau vândute la preț întreg turiștilor, diferența de preț fiind păstrată de către angajați.
  2. Reutilizarea biletelor: Biletele colectate de la grupuri mari de turiști erau păstrate și revândute altor grupuri, întrucât biletele nu erau monitorizate electronic.
  3. Plăți informale pentru acces extins: Turiștii plăteau la casierie pentru vizitarea parterului, dar erau ghidați să ofere „diferența” angajaților din muzeu pentru a accesa și etajele superioare, fără a mai trece pe la casierie.

Un turist, care a povestit experiența sa pe rețelele de socializare, a descris dificultățile întâmpinate în accesarea muzeului: plata era acceptată doar în numerar, iar ATM-urile de la castel nu funcționau, obligându-l să meargă în centrul orașului pentru a retrage bani. Tot el a menționat că, la achiziționarea unei taxe foto, nu a primit bilet sau bon, iar la intrarea în etajul superior, angajații i-au cerut biletul inițial, sugerând că ar avea nevoie de el pentru „evidența numărului de vizitatori,” indicând o posibilă revânzare.

Datele de pe site-ul ANAF arată că veniturile din vânzarea biletelor la Muzeul Peleș aproape s-au triplat din 2021 până în 2023, cu toate că tarifele și numărul de vizitatori au rămas relativ constante. Această creștere a venitului a coincis cu introducerea opțiunii de achiziție online a biletelor din vara lui 2022, fapt ce a adus și mai multe plângeri din partea turiștilor, care reclamă lipsa posibilității de a achiziționa bilete altfel decât în numerar.

Ministerul Culturii va continua ancheta, iar implementarea unui sistem electronic de acces este menită să elimine fraudele, asigurând un control strict asupra biletelor și accesului în muzeu.

Dana Mateescu
Dana Mateescuhttps://revistatreispe.wordpress.com
Dana Fodor Mateescu este absolventă a Colegiului de Jurnalism, precum şi a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Universităţii din Bucureşti. A lucrat ca reporter de teren la Radio Uniplus, apoi la Radio 21. A urmat o perioadă bogată de colaborări la cotidienele centrale, ca reporter special – Național, Cronica Română, Adevărul, Dimineața, Gazeta de Sud, Libertatea, 7 Plus, Puterea, dar a scris și pentru revistele Academia Cațavencu, Plai cu Boi, Aspirina săracului, Singurul Atu, Claudia, Povești adevărate, Femeia, Lumea credinței, ș.a.. A debutat cu poezie în anul 2000, în Ziua literară, la cenaclul „Euridice”. A publicat mai multe volume de proză: - „Fetiţele din Cimitirul Roşu” - editura Mateescu; - „Povestiri din Bucureşti” - editura Cartea Românească; - „Tembelă până la moarte” - editura Cartea Românească; - „În pielea goală pe acoperișul fierbinte” - editura ROCART. Volume de poezie: - „Regele cu coroană de hârtie”; - „Poate că melcii au fost odată îngeri”. Cărți pentru copii: - „Inimioară de căţel”- editura Mateescu; - „Aventurile lui Bâz-Bâz cel isteţ” - editura Mateescu.

Share articol:

De același autor:

Disclaimer

„Grupul de Presa Semnal nu a cerut și nu a primit niciodată fonduri guvernamentale direct sau sub forma unor campanii de informare. Aceste fonduri sunt de fapt ajutoare de stat mascate, cu ajutorul cărora Guvernul "cumpără" presa. Consider ca astfel de "ajutoare" distorsionează piața de media fiind o practică inacceptabila într-o societate democratică. In plus, reafirm faptul că Grupul de Presa Semnal nu are contracte cu partidele politice în afara campaniilor electorale. Campanie care, bineînțeles, va fi marcată corespunzător."
Alin Radu, Director general Grupul de Presa Semnal

Citește și:
SEMNAL